Onze whitepapers

In onderstaande artikelen laten we graag zien waar wij voor staan en hoe we naar de thema’s en onderwerpen kijken waar wij ons dagelijks mee bezighouden. We gaan in op de verschillende aandachtsgebieden en trainingsmethoden maar ook op actuele thema’s zoals circulair bouwen.

Klant in beeld

6 vragen aan Roel Rommers en Vincent Bliek van Joziasse  Kenmerken van het bedrijf  Met zijn 60-jarig bestaan een inmiddels bekend veelzijdig en allround bouwbedrijf, opererend in en door heel Zeeland. Joziasse is groot geworden door het uitvoeren van onderhoud d.m.v. een flexibele instelling en focus op dienstverlening. Nu 60 jaar later uitgegroeid tot een veelzijdig […]

Verwelkomen nieuwe opdrachtgevers in 2022

Een van onze leidende principes is om langdurig met onze klanten samen te werken aan hun organisatieontwikkeling. Van sales tot en met operatie. Dit doen we door te werken aan programma’s en projecten aan de harde kant van de organisatie zoals visie en missie bepaling. Processen analyseren en deze borgen mede door inzet van onze […]

Kaikaku is meer dan een APK

Verandering is de enige constante. Dat hebben we al vaak gehoord en ervaren we elke dag. Smeden aan teams is wat ons te doen staat. Dat doe ik ook intern. En zoals we weten is bij de loodgieter de goot misschien wel het langst lek… Afgelopen week hebben we onze Kaikaku week gehad. 4 dagen […]

8 type verspillingen in kaart brengen en structureel oplossen

En? Hoe vol zitten jouw bronnen in de organisatie? 100% bron-efficiency? Laten we maar hopen dat dit niet het geval is. In onze vorige blog over lean kwamen we al tot de conclusie dat veel bedrijven focussen op bron-efficiency. Maar wat is het probleem: hoe voller de bronnen, hoe groter de kans dat er geen […]

Het belang van service m.b.t. klantwaarde

Het belang van service wordt steeds groter. We zien dat na de financiële crisis het werk binnen diverse organisaties alleen maar meer is geworden en dat is een goed teken. De omzet groeit en bepaalde doelstellingen worden gehaald. Klanten gaan soms ‘zomaar’ weg. Wist u dat vijfenzeventig procent van de klanten vertrekken vanwege een slechte service? Een […]

Een gewaarschuwde planner is er twee waard

Soms is de planning gewoon zo complex om alleen met hulp van kennis, ervaring, communicatie,  logisch en gezond verstand tot een efficiënte indeling van ritten te komen. Er komt veel kijken bij het maken van een personeelsplanning. Denk aan onverwachte wijzigingen in het rooster, problemen met materialen, over- of onderbezetting. Hoewel elke planner streeft naar […]

De essentie van het verbetersysteem en de verbetermotor

“Verbeteringen doorvoeren binnen uw bedrijf kan erg lastig zijn.” Werknemers voelen zich al snel in een keurslijf geperst.“ “Waarom moet het nu ineens allemaal anders?” “3 jaar geleden hebben we ook al alles veranderd!” “De directie heeft totaal geen kijk op wat er zich op de werkvloer afspeelt.” Dit zijn typische sentimenten die opspelen tijdens […]

Supply chain

Wie durft de schat op te graven? Ken je de Pirates of the Caribbean? De geweldige avonturen van Jack Sparrow die met grote vindingrijkheid in allerlei coalities de begraven schat blijft zoeken en deze uiteindelijk ook vindt. Over woeste zeeën, achterna gezeten door de zeemachten, in de weg gezeten door de Vliegende Hollander, een verbond […]

Lean 2.0 processen in de juiste flow.

In het vorige artikel hebben we het gehad over bron-efficiency en flow-efficiency als basis voor de uitleg wat Lean is. Het doel is om processen efficiënt in te richten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar ligt dat nu aan? Waarom is dat zo moeilijk? En waarom zijn bron-efficiency en flow-efficiency haast niet te […]

Mapstell: meer inzicht in jezelf en je team

Als je eens rustig de mensen bekijkt die in jouw bedrijf of team werken, kom je al snel tot de conclusie dat iedereen anders is. De een praat makkelijk met iedereen, de ander is wat stiller, een volgende neemt altijd het voortouw, de vierde wil alles goed onderbouwd hebben en zo kan ik nog wel […]